شرکت بیرداینامیک Beyerdynamic

تاسیس :

این کمپانی در سال 1924 توسط Eugen Beyer در کشور آلمان تأسیس شده‌است و یکی از معتبرترین سازندگان حرفه‌ای میکرفون، هدفون و سیستم‌های کنفرانس، ترجمه همزمان در دنیا می‌باشد. کلیه محصولات این کمپانی در شهر Heilbronn آلمان توسط متخصصین و کارشناسان زبده آلمانی طراحی، تولید و تست می‌شوند لذا در هر محصول این کمپانی دانش و تکنولوژی بالا و کیفیت و دقتِ ساخت ویژة محصولات کشور آلمان نهفته است تا کاربر بهترین کیفیت صدا را تجربه کند. خلاقیت و نوآوری رکن اصلی را در طراحی‌های این کمپانی ایفا می نماید و حاصل آن دریافت جوایز بین‌المللی متعدد از جمله جایزه ویژه طراحی Red dot و نیز ثبت برخی از تجهیزات طراحی شده در دفتر ثبت اختراعات کشور آلمان بوده‌است.

تاریخچه شرکت بیرداینامیک Beyerdynamic

در دهه 1920 در برلین ، اوژن بیر Beyer معتقد بود که سینما فرصت جدیدی را در رسانه های ارتباطی فراهم می کند. اولین محصولی که وی تولید کرد بلندگوهایی برای سالن های پخش فیلم در سال 1924 بود.

در اواخر دهه 1930 ، بیر اولین هدفون پویا را تولید کرد. جنگ جهانی دوم تولید را به طور موقت مسدود کرد.
با این حال ، در سال 1948 ، بیرداینامیک به دنبال آغاز تولیدات جدید بود. اولین میکروفون بی سیم این شرکت ، در سال 1962 تولید شد و به همین صورت تولیدات خود را ادامه داد. در حال حاضر دفتر مرکزی Beyerdynamic در نیویورک قرار دارد.
در بازی های المپیک 1988 در سئول ، همه سایت های گزارش رسانه به هدست های Beyerdynamic مجهز بودند. در سال ۱۹۹۹ سالن های سخنرانی در ساختمان جدید مجلس فدرال آلمان با میکروفون های دیجیتالی Beyerdynamic کار می کردند.

خبرنگاران جام جهانی فوتبال در آلمان نیز از هدست DT 297 استفاده می کردند.این شرکت اخیراً نیز سیستم بی سیم دیجیتال TG1000 را معرفی کرده است.

محصولات عالی و فعالیت های گسترده و نوآوری های این شرکت از آن زمان تا کنون ادامه داشته است. و با بیش از 90 سال تجربه در این زمینه جزو برندهای معروف دنیا به حساب می آید.
امروزه بیش از ۳۰۰ نفر در شعبه‌ های این شرکت در آمریکا، هند و سنگاپور مشغول به کارند. هر چند هنوز هم بسیاری از محصولات بیرداینامیک در شهر هایلبرن آلمان ساخته می‌شود. همین موضوع، یکی از دلایل گرایش بسیاری از کاربران به محصولات این شرکت است.

در سال ۱۹۷۶، این شرکت، نخستین هدفون الکترواستاتیک خود با نام ET 1000 را ارائه کرد و سرانجام چهار سال بعد، در سال ۱۹۸۰، با الهام و بهره‌گیری از تکنولوژی هدفون‌های الکترواستاتیک، هدفون تاریخ ساز DT 880 را تولید و به بازار عرضه کرد. هدفونی نیمه باز با درایورهای داینامیک بسیار قدرتمند که به نسبت هدفون‌های هم‌دوره‌ی خود، از توانایی فنی بسیار بالاتری برخوردار بود. پنج سال بعد، هدفون پشت باز DT 990 و هدفون پشت بسته DT 770 نیز به DT 880 اضافه شدند و در مجموع خانواده‌ای را شکل دادند که سالها توسط آهنگسازان، موسیقی‌دان‌ها، دوست‌داران موسیقی و آدیوفیل‌ها استفاده شدند و حتی همین امروز نیز از بهترین هدفون‌های سطح متوسط جهان محسوب می‌شوند.
در دهه‌ی ۹۰، بیرداینامیک میکروفون‌های محبوب و پرفروشی همانند سری TG-X، مدل MC 742، مدل MCD 100 که نخستین میکروفون استودیویی دیجیتال جهان بود، سری MCE 90 و MC 930 را تولید کرد و کمتر در عرصه‌ی هدفون، فعالیت داشت. تنها موارد قابل ذکر، هدفون پشت باز DT 531، هدفون‌های سری ۲۰۰ و مدل بی‌سیم RSS 433 بودند که در زمان خود، بازخوردهای مثبتی را برانگیختند.
اما این روند، در دهه‌ی ۲۰۰۰ تغییر کرد. نخستین اتفاق مهم در این دهه، در سال ۲۰۰۲ رخ داد که طی آن فرد بایر، پس از ۴۲ سال مدیریت بر کارخانه، جای خود را به مهندس مکانیک برجسته، ولفگانگ لاکهارت (Wolfgang Luckhardt) داد.

محصولات شرکت بیرداینامیک

هدفون و هدست

شامل هدفون hifi ، هدفون داخل گوش ، هدفون تلفن همراه ، هدفون برای استودیو و صحنه ، تقویت کننده های هدفون ، لوازم جانبی
هدست هواپیمایی ، هدست مخصوص بازی و چندرسانه ای ، هدست داخلی و پخش ، لوازم جانبی

میکروفون

شامل میکروفون برای صحنه و استودیو ، میکروفون برای آواز و ساز ، میکروفون برای فیلم و پخش ، میکروفون برای ارائه ، لوازم جانبی

سیستم های کنفرانس و فناوری

شامل سیستم های رأی گیری ، سیستم های راهنمای تور ، میکروفون های صوتی و بی سیم نصب شده ، کنفرانس تلفنی و ویدئویی ، هدفون و هدست برای پخش ، ترجمه ، سیستم های چندرسانه ای ، نرم افزار کنفرانس و ضبط ، میکسرها ، تقویت کننده ها و لوازم جانبی

انواع محصولات شرکت بیرداینامیک با ضمانت معتبر در سازپلاس عرضه میگردد.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه